הכרויות - ראשי » מאמרים » שלומית וולפין - שיפור התפקוד המיני » הצלחה או כישלון של זוגיות קשורים בתת המודע

מאמרים נוספים


הצלחה או כישלון של זוגיות קשורים בתת המודע


   

הידעתם?

שזוגיות בריאה או הורסת קשורה לתת מודע שלכם?

חשבתם פעם למה אתם לא מצליחים לשמור על קשר זוגי בריא?

או למה אתם מאוד רוצים מישהו או מישהי וזה לא עובד?

האם שמתם לב לדפוס חוזר בבני או בנות הזוג?

 

נעים מאוד.

אני שלומית וולפין, ואני מומחית בטיפולי תת מודע. עיקר עיסוקי הוא בתפקוד המיני,

ופה במאמר זה אתן לכם נקודת מבט אחרת לגבי זוגיות.

 

תת המודע הוא מעין "מוח אחורי" המנהל אותנו מרגע היווצרותנו. הוא כאנטנה הקולטת מסרים וחוויות, הוא אוסף זיכרונות, טראומות ומטמיע אירועים ורגשות אשר לאורך זמן מנהלים אותנו. הוא האחראי על פעולות יום יומיות, חשיבה, התנהגות ובמיוחד הוא מונע מאמונות. אנחנו חיים במודע כל רגע מהווייתנו, מודע הנחשב לשכל שקולט את החושים וכל מה שקורה סביבנו, והוא מטמיע לתת המודע את מה שינהל אותנו. התת מודע קולט כל דבר כאמיתי, בין אם הוא שלילי או חיובי, בין אם הוא מחשבה אמיתית או דמיון. הוא לא עושה הפרדה.

אותן אמונות שהוטמעו עם השנים הגיעו מהבית, מהסביבה, ממה ששמענו שאומרים, ממה שחווינו כמודל זה או אחר, ועם הזמן, כל עוד לא יצרנו שינוי, אנחנו מנוהלים "לפי החליל שלו".

איך זה מתקשר לזוגיות?

כל אדם מגיע כאינדיבידואל לתוך מערכת זוגית. כל אחד עם עולם האמונות שלו והערכים שלו.

אם מישהו גדל בבית בו מודל ההורים היה הקנטות, מריבות, מרירות, יחס מנמיך וכיוצא בזה, זו הופכת להיות אמונתו לגבי זוגיות. זה מוטמע אצלו בתת המודע, לרוב מבלי שיבין זאת בכלל. אני מוציאה מהכלל את אלו שעשו SHIFT וחיים בזוגיות בריאה. אני פה כדי להאיר את העיניים לגבי דברים שאולי לא נתתם עליהם את הדעת. אם יש מודל שכזה מהבית, מה שעלול לקרות הוא שזה מה שנצרב אצלכם בתוך התת מודע. ואז לאורך השנים אתם לא מבינים, למרות הרצון להיות בזוגיות טובה וההבטחה ש"לא תהיו כמו אמא ואבא", למה זה כן פוגש אתכם במוקדם או במאוחר.

זה פשוט יושב לו איפה שהוא בתוך התת מודע שלכם.

יש מצבים בהם נכנסים למערכת יחסים, ואז היא מידרדרת לאורך השנים.

יש מצבים בהם מראש אתם לא מוכנים להיכנס למערכת יחסים, ואתם מוצאים את עצמכם מסתובבים בין דייט לדייט כשדבר לא מתקדם. למה? כי זה הכל בראש. אותו מוח אחורי בא כביכול להגן עליכם, אך מרגיש שהוא מזיק לכם. הוא מאותת מבלי שתבחינו שלא כדאי להיכנס למערכת יחסים, כי בסופו של יום זה ייגמר כמו המודל עליו גדלתם. אז הוא מונע מכם בכלל להיות שם.

אתן דוגמה אחרת. נתקלתי בה לא מזמן. גבר בן 50 אמר לי "כל המשוגעות מגיעות אליי". תראו איזו אמונה! המשפט הזה צרוב אצלו מאז היותו צעיר, והוא לא הצליח להיות בשום מערכת יחסים בריאה. הוא כל כך מנוהל מהאמונה הזו, שזה באמת מה שמגיע למרחב שלו. ואז הוא אומר שזה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש, שרק משוגעות מגיעות לדייטים.

דוגמה נוספת היא אישה שטוענת שכל מי שהיא פוגשת כל כך קשור לאמא שלו, שמרגיש לה שהיא מספר 2. בניתוח מעמיק של האמונה הזו אפשר להבין שמדובר באישה שעוד מילדותה גדלה בבית בתחושה שהיא מספר 2. זה יכול לנבוע מתחרות מול אחים, זה יכול לקרות בגלל שהרגישה שיש ילד מועדף על פניה, זה יכול להיות שלא השיגה ציונים כמו האחות ותמיד השוו אותה אליה ועוד הרבה הרבה סיבות לכך. ואז עם השנים היא גדלה וזימנה למרחב שלה גברים שבהרגשה שלה היא מספר 2 במערכת הזוגית הזו.

גבר שגדל על הערות סביבתיות כגון "מי תרצה אותך", "יא אפס", "אתה לא גבר", ינוהל על ידי התת מודע שלו כשירצה להתחיל עם נשים. זה יכול לפקוד את אותו גבר גם בפרק ב'. בתת מודע שלו הוא מרגיש לא יוצלח ואפס ולא מאמין שהוא ראוי בכלל למשהו טוב. והדבר הזה מנהל אותו שוב ושוב, והוא מוצא את עצמו לא מצליח לחזר או להתחיל איזו שהיא מערכת נורמלית.

אם את בת לאמא מתוסכלת שהתגרשה או שאבא בגד בה, את עלולה למצוא את עצמך מושפעת מהחוויה שלה מול גברים, ולגדול לאישה שלא מצליחה לסמוך או לא להאמין בגברים או באהבה.

מה אני בעצם אומרת? שהכל בראש. שזה תת המודע שמנהל אתכם. כך שאם אתם מעלים שאלות שכוללות למה לא מצליח לכם, למה אתם לא נתקלים שבמישהו או מישהי נורמליים, למה אתם חוששים לפנות, למה אתם פוחדים שהזוגיות הבאה תהיה כמו הקודמת – זה לא קשור באדם שממול. זה קשור בכם ובמה שטבוע בכם חזק.

אם הייתם בזוגיות שהצד השני רק הנמיך אתכם, או ניצל את טוב הלב שלכם, כזה שלא נתן לכם תחושת שייכות, כזה שהיה תלוי בכם כלכלית, כזה שדיבר אליכם לא יפה, כזה שנמנע מאינטראקציה מינית ומאינטימיות... זה בגלל מה שהתת מודע זימן למרחב שלכם. כל עוד לא נעשה שם אף תיקון, זה עלול להמשיך בדרך הזו.

עכשיו אתם כאן באתר. ואני רואה את מטרת האתר כאן שהיא למצוא זוגיות טובה ובריאה. לכן אם הזדהיתם עם חלק ממה שנכתב כאן – בואו רגע ננשום. נבין שסיימנו מערכת אחת (או אולי יותר) ועכשיו יש התכווננות להיכנס למערכת יחסים חדשה בצורה בריאה.

המלצתי היא – שבו רגע עם עצמכם ונסו לזהות דפוסים חוזרים. נסו לשחזר את מודל ההורים. שימו לב מה האמונות הסביבתיות שגדלתם עליהן, ותבינו שאתם בסדר ואין בכם כל רע אם משהו לא הצליח. זה רק התת מודע (מחבקת). בכך שתזהו זאת תוכלו להתכוונן אחרת עכשיו מול מי שאתם נמצאים. לזהות מה אתם באמת רוצים – ותכוונו לשם חזק כל כך, שתגברו על האמונות שהגבילו את תת המודע שלכם.

תת המודע הוא מנהל קשוח, אבל גם גמיש ומוכן לשינוי. והבשורות הטובות הן שזה בר שינוי.

 

מוגש באהבה – שלומית וולפין.

 

 

המאמר נכתב ע"י שלומית וולפין - שיפור התפקוד המיני - לפרטים נוספים עליו ולמאמרים נוספים
אהבתם את המאמר? עשו טובה - תפרגנו בלייק....